Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

fredag, oktober 27, 2006

Hundarna

Jag lyckades ta mig hit igen!!! Fantastiskt! Datorer är inte min grej egentligen men jag lär mig mer och mer. Tänkte skriva lite om vovvarna. De är två dalmatinrar, Birk är 15 månader och Mio 7 månader. De är helbröder, Birks kull var planerad, Mios var en tjuvparning - men vi är glada för det! Vad roligt de två har ihop!
Jag hade inte tänkt skaffa hund egentligen, uppfödarna är vänner till mig och när Birk 12 veckor gammal kröp upp i knäet på mig och låg och tittade mig i ögonen i 20 minuter så blev jag fast. Jag har ju haft hund tidigare och jag har nog saknat det mer än jag trodde. Jag tycker det är oerhört roligt att träna hund. Jag tränar mycket med hjälp av klicker och det är fantastiskt roligt. Birk har precis börjat med agility och det är jättekul för oss båda, han älskar att springa och jag gillar att träna en glad hund!
Igår var jag o Birk på kurs i vardagslydnad 3, han brukar vara oerhört koncentrerad när han är på kurs, men igår så hade han nog plötsligt blivit könsmogen eller nåt - han flörtade med alla tikar och var helt fascinerad av alla dofter. Undrar om han plötsligt börjat bli stor, eller så var det regnet som gjorde att han inte ville jobba. Birk gillar inte regn, han är väldigt frusen av sig och rätt tunnhårig, helst vill han inte gå ut alls när det regnar. Men på slutet så skärpte han till sig lite och var mer sitt vanliga jag igen.
Det var allt för nu! Återkommer en annan gång!