Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

lördag, juli 19, 2008

rädslan borta

Mios rädsla för Klint väg verkar ha gett med sig. Under några dagar undvek vi Klint väg, fast han var även lite rädd när vi gick den andra rundan. Sedan blev det några promenader med bara honom eller att jag och Martin gick tilsammans men med vars en hund (och då var han inte rädd, det är kopplat till att jag går med honom och Birk). Nu har det bleknat bort och försvunnit, och så även en del andra rädslor som plötsligt poppade upp under den här perioden. Skönt att han verkar mer normal i sitt beteende igen, det är inte något roligt att släpa omkring på en skräckslagen hund.

Ingen träning har det blivit senaste veckan för Mio har varit magsjuk och det rejält. Han som har plåtmage annars brakade ihop totalt och fick blodig diarré en dag och det tog 4 dagar för magen att hämta sig. Sista dagen så fick han jätteont i magen så han knappt kunde stå på benen och stod han upp så lyfte han upp ett bakben in under magen. Jag har nog aldrig sett en hund ha så ont på det viset men det löste sig med lite kramplösande medicin samt att jag släpade ut honom på promenad (kände mig taskig men det hjälper ju att gå). Nu går jag o väntar på att Birk ska drabbas av samma sjuka...

På hästfronten är det lugnt. Broszka är betäckt och är dräktig, Chica fick åka en vända till till hingsten och det dröjer en vecka till innan jag vet om hon blivit dräktig den här gången. Aereo går på bete och har det skönt med sin hingstkompis och Fandango verkar frisk från fången och är pigg och glad. I förrgår var jag och hälsade på goda vänner och fick där prova att rida Broszkas ena avkomma som är 6 år gammal nu, helt underbar liten häst! Hon är också korsning mellan arab och PRE precis som Aereo och har verkligen blivit det som alla hoppades på när betäckningen gjordes, nu är jag riktigt sugen på att behålla Aereo, vilken fantastisk ridhäst det kan bli av honom!