Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

måndag, juni 16, 2008

kastration

Idag har båda vovvarna blivit kastrerade. Jag har haft problem med att de rymmer hemifrån och problemet ökar i perioder vilket gör att jag starkt misstänker att löptikarna sätter fart på deras springa-bort-behov. Nu är båda kastrerade så förhoppningsvis minskar rymningsfrekvensen och samtidigt så försvinner ju risken att de parar någon tik. Nu står de här på golvet och ser bedrövade ut, kragar på huvudet och trötta ögon. Två vovvar som vägrat lägga sig ned sedan de kom hem (2,5 timme sedan)... De är båda nära att ramla ihop av trötthet, men i sista sekund så rycker de upp sig och håller sig på benen. Envisa är de, de visste jag ju sedan innan. Skönt att ha kastrerat båda samtidigt, då kan de vara bedrövade ihop och båda är tvingade att hålla sig lugna under samma period.