Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

tisdag, juni 05, 2007

Freestyle

Jag har alltid tyckt om att lära min hundar trick o konster. Det är jätteroligt att det numera finns ett namn på den här träningen och att det finns tävlingar o uppvisningar i det, jag talar självklart om freestyle! Själv har jag aldrig varit på någon freestyle-tävling, bara sett någon enstaka uppvisning live och så då filmer på internet. Eftersom både jag och Monica tyckte om träningsformen så har vi startat en träningsgrupp för freestyle och den är jag instruktör i. Det är inte så många deltagare (fler är varmt välkomna!) men vi har oerhört roligt på våra kurstillfällen och hundarna älskar träningen. I måndags testade vi att träna till lite musik och alla fick sätta ihop ett mini-program med 4 rörelser att visa upp. Det känns som om träningen verkligen har kommit igång och alla fick till ett litet program med flyt och glädje! Jag hade med mig kameran men glömde fota så bilder får det bli en annan gång ;-).

Idag har jag övat vidare med att få Birk att backa i sick-sack mellan mina ben medan jag går baklänges, nu funkar det från höger sida också! Mio fick träna vidare på att backa runt mig och han klarar det i ett varv med lite handtarget nu, han backar tätt intill mig.

Det blev väldigt kortfattat idag för nu klagar hundarna över sin tråkiga matte (jag går jour och då gör vi inte så mycket kul) och vill ut!