Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

torsdag, maj 10, 2007

Föl!


Här är en anledning (finns flera) till den långa tystnaden här på bloggen, en liten hingst föddes på natten kl 02.40 den 8 maj. Han är underbar!
Hundarna tycker att han verkar jättespännande och är därmed förvisade till att antingen vara inne eller sitta fast i koppel. Jag tror att Birk hoppas på att han är ett rådjur (men han är lite läskig, Birk och fölet har nosat på varandra nos-nos). Mio vet jag inte riktigt vad han tror... Han är helt galen och kastar sig framåt i kopplet och är glad... Jag har ingen aning om vad han skulle göra om han var lös så han får sitta fast tills den värsta nyfikenheten släpper och fölet blir lite säkrare. Stona bryr sig inte ett dugg om att hundarna är nära så vi kan träna i lugn o ro :-)