Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

tisdag, januari 08, 2008

mera apportering!

FRAMSTEG! Mio kan hålla i bollen och sätta sig på sitt utan att släppa. Han kan få bollen sittande och kan resa sig och komma in o sätta sig i fot och fortfarande hålla i tills jag säger tack! Helt fantastiskt!!!! Han har fattat att den ska vara kvar i munnen :-). Tyvärr så fipplar han med den hela tiden (snurrar omkring den i munnen), men den är nog lite äcklig att hålla i tror jag och jag är glad att han överhuvudtaget håller kvar den i munnen. När han väl förstod att den skulle vara där så var sättandet osv inga som helst problem. Underbart bra att träna med omvänt lockande för att få dem att förstå håll fast. Birk började idag begripa att man skulle hålla kvar bollen i munnen fast matte inte höll emot och lyckades ett par gånger med ca 2 sekunder... Det är lång tid för Birk haha.