Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

lördag, september 20, 2008

skabbhund

Med världens sämsta timing har Mio fått rävskabb. Eller jag hoppas iallafall verkligen att det är rävskabb och inte nån annan diffus anledning till klåda som allergi eller liknande. Han fick inte följa med på kurs i veckan och får stanna hemma nästa vecka också för att inte riskera att smitta ned någon annan hund. Matte åkte på kurs utan hund till Mios stora besvikelse (och matte är också ledsen för det, har längtat så efter att gå den här kursen med Mio). Det var kul träning på kursen och hundarna och mattarna har gjort stora framsteg.

Jag har inte gjort så mycket med vovvarna denna vecka men vi har börjat öva in ett nytt trick som innebär att stå på nåt med framtassarna (en FASS haha) och snurra runt den med bakdelen. Går hyfsat, det funkar om jag står framför och rör mig jag med men står jag en bit bort så är det svårt för dem. Blev inspirerad att lära in det av den här filmen som är helt underbar: http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=7668
Nu vill jag träna freestyle!
Lämplig musik som passar till Birk sökes, tips mottages gärna!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äppleallergi?
Kram från mamma och Solo

september 21, 2008 9:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home