Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

måndag, november 10, 2008

Film!

Igår testade jag att sätta kameran i en hylla och filma lite av kvällens lilla träningspass. Tänkte att lite film kunde liva upp bloggen lite :-). Jag tycker själv det är jätteroligt att se filmer på hur andra tränar och på hur deras hundar svarar på träningen, det är så utvecklande för ens egen träning. Det är också bra att se sin egen träning från en annan vinkel och då se vad som funkar och inte. Idag har jag lyckats lägga upp två filmer på youtube och de kommer här! Det är träning av att stå vänd bortåt i frontposition och också början till att flytta i sidled, de här två filmerna är på Birk. Detta var rätt kul, mer film kommer nog att dyka upp här framöver :-). Min högerarm är vinklad uppåt och jag håller handen mot axeln, jag håller targetstickan i den men stickan är nästan hela tiden nedvinklad bakom min rygg (använder den i regel bara i första repetitionen för att Birk ska hitta positionen utan att testa alla andra grejer och bli frustrerad), jag har insett att den uppvinklade armen säkert också har blivit en signal till vad som förväntas och den måste jobbas bort!

Här övar vi på att hitta in i positionen framför mig med nosen framåt och svansen mot matte:
http://se.youtube.com/watch?v=5b9Yymmr4d4

Här börjar vi testa lite steg i sidled, han klarar åt vänster men inte åt höger.
http://se.youtube.com/watch?v=fIO3e73QjeM

Det är väldigt liten yta i arbetsrummet så det blir inte så många steg i sidled...

Vi tränade fler saker och Mio var också med men nu hinner jag inte ladda upp fler filmer, de får komma en annan dag :-)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Jag tycker det ser ut som om Birk lärt sig att stå med rumpan mot dig och sedan snabbt vända huvét mot vänster för att få en godis...Du är otrolig på att hitta på! Kram Mamma

november 12, 2008 8:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home