Namn:

Bor i skogen med mina två dalmatinrar Birk och Mio, hästarna Fandango, Chica, Broszka och Aéreo, samt katterna Pojken och Simpson, tuppen Tuppen och så min sambo Martin också förstås!

torsdag, augusti 23, 2007

Prickiciper...

Hittade följande underbara prickiciper (en dalmatiners principer som de lever efter) på en dalmatinerägares hemsida. Måste bara dela med mig. Kan erkänna att mina två nog lever efter samma prickiciper...

XX är en principernas hund men han är även en prickig hund. XX lever därför sitt liv efter sina prickiciper, hans budord skulle man kunna säga. XXs prickiciper lyder:

1. Lita aldrig på någon som inte har prickar. Om de inte ens har prickar, hur kan man då lita på dem?

2. Lukter är till för att luktas på, annars skulle de inte lukta.

3. Tikar vill egentligen.

4. Om jag ligger ihoprullad och tyst på soffan och sover vill jag egentligen gå ut eller ha mat. Om jag gnäller eller oroligt går omkring i hemmet vill jag gå ut eller ha mat. När jag är ute och går vill jag ha mat när jag kommer in och inte tvärtom. När jag äter vill jag gå ut när jag är färdig efter att jag sovit.

5. Om du inte håller emot så drar inte jag i kopplet.

6. Det är meningen att man ska äta bajs, annars skulle det inte vara gott.

7 . Varför möter man andra hundar om det inte är meningen att man ska hälsa/skälla på dem?

8 . Var stolt över dina prickar ty de är dina och ingen annans är som de.

9 . Jag är prickig på utsidan men känslig på insidan.

10 . Den som hittar något ätbart ute ska självklart också få äta upp det, annars är det ju ingen mening med allt gott man hittar.